wtorek, 4 listopada 2014

Olsztyn muzyką stoi



— Nie potrafię zrozumieć osób, które pod wydarzeniami, informacjami artystycznymi wypisują, że w Olsztynie nic się nie dzieje. Totalna bzdura ... wystarczy chcieć zajrzeć do Internetu, przeczytać prasę i każdy znajdzie coś dla siebie — uważa Sławomir Tychek, olsztyński muzyk, kompozytor i krytyk muzyczny. Choć sam na scenie już nie występuje, jego życie wciąż kręci się wokół muzyki. I Księżniczki Hard Rocka Zuzi, czyli uroczego kundelka, połączenia „maltańczyka, bolończyka i czegoś tam jeszcze :)”. O niej, jak i muzycznym Olsztynie możecie przeczytać w naszej rozmowie.

W Galerii Sowa, jako organizator eventu

Przygodnik: — Sławku, na twoim facebookowym profilu aż roi się od muzycznych propozycji. Widać, że muzyka to twoja siła napędowa. Ale czy jedyna?
Sławomir Tychek: — Bo taki też był mój zamysł, aby ten profil był muzyczny. Ale nie tylko: aby też nie uciekał od innych wydarzeń artystycznych takich jak teatr, wystawy, spotkania ze znanymi twórcami - artystami. Niewątpliwie muzyka daje mi energię i chęć działania, tak jak i moi przyjaciele i zwierzęta, które uwielbiam. Mój piesek Zuzia ma przydomek Księżniczka Hard Rocka. Tak nawet onajest niejako wciągnięta w moje zainteresowania (śmiech). No i uwielbia słuchać jak pan gra na gitarze!


Przygodnik: — Tęsknisz za graniem w swoich starych grupach? Mam na myśli "Fatum" i "Shock", jedne z pierwszych twoich formacji.
Sławek: — Oczywiście, że tak. To jednak kawał mojej muzycznej historii. Grałem ze wspaniałymi muzykami. Najczęściej jednak wspominam grupę "Fatum", gdzie pod wodzą kierownika artystycznego śp. Zbyszka Rojka, wygrywaliśmy praktycznie wszystkie przeglądy, konkursy muzyczne. Zostaliśmy zauważeni, a nawet zaproszeni na legendarny Festiwal Muzyki Młodej Generacji do Jarocina. Nigdy też nie zapomnę wspaniałego koncertu w 1980r, jeszcze w starej olsztyńskiej "Fosie" obecnie Amfiteatr im. Cz. Niemena. Fatum zagrał przed Cytrusem i Kombi. Do chwili obecnej utrzymuję kontakt z Grześkiem Skawińskim i Waldkiem Tkaczykiem. To były piękne czasy…

Przygodnik:— Rzeczywiście, musiało być wspaniale. Ale poszedłeś do przodu i to z dużą werwą! Obecnie raczej zajmujesz się innymi zespołami. Pod swoja opiekę wziąłeś m. in. Traffic Junky. Dlaczego poszedłeś w stronę opieki nad dopiero promującymi się zespołami, a nie promowaniem własnej marki?
Księżniczka Hard Rocka Zuzia, ukochany piesek Sławka


Sławek: — W zasadzie czuję się muzycznie spełniony. Grałem z wieloma wspaniałymi muzykami. Swoimi siłami i kosztem nagrałem i wydałem swoją solową płytę pt. "Powrót ..." Jedynie stan wojenny przeszkodził mi w zagraniu koncertów za granicą. Tak wiec doskonale znam bolączki młodych muzyków, zespołów. Począwszy od sprzętu muzycznego, nagłaśniającego, lokum do prób po możliwość koncertowania. Faktycznie ... wraz z pewną grupą osób jestem w managemencie z zespołem Traffic Junky. Ich talent, upór oraz nasza pomoc przynosi oczekiwane efekty. Wspomnę tylko, że w tym roku Traffic Junky jako jedyny do tej pory zespół z naszego regionu, wygrał prestiżowy ogólnopolski przegląd muzyczny w Warszawie. Tym też sposobem automatycznie znależli się w półfinałach ogólnoświatowego przeglądu "Emergenza". Ostatnio do tegoż mojego grona dołączyły ekipy "nomakeup" i "CornerStone". Ale to nie wszystko ... w moim tzw. kajeciku znajdziesz artystów i zespoły już znane i cenione. M.in. moją przyjaciółkę Adę Biedrzyńską, kabaret OT.TO, Tipsy Train, Sold My Soul, Jan Gałach Band, Blues Station i wiele innych. Przy każdym z nich jest rider techniczny, cennik, kontakt. Jak tylko dostaję maila o zaproponowanie na koncert, event artystów, wówczas mój kajecik jest bardzo pomocny Mam też kontakt z menedżerami muzycznymi z innych regionów Polski. Staramy się siebie wspierać nawzajem aby załatwiać koncerty naszym podopiecznym. To jest taka zasada ... na początku mojej kariery, ktoś mi pomógł wiec dlaczego ja nie mogę tego czynić.

Przygodnik: — Sporo masz tych podopiecznych. Co daje ci ich promowanie? Bo chyba nie tylko o muzyczną satysfakcję chodzi.
Sławek: — Promocja to bardzo ważny punkt dla muzyka. Każdy artysta chciałby mieć co wpisać w swoje muzyczne CV. Co mi to daje? Przede wszystkim - jak wspomniałaś satysfakcję, ale i radość z każdej nowej kompozycji, nagrania płyty czy też koncertu. Znam wiele zacniejszych osób ode mnie, które przyczyniają się do muzycznego rozwoju Olsztyna. Ale skoro widzisz mnie w tymże gronie ... to bardzo ci dziękuję i wpiszę to w swoje CV (śmiech).

Przygodnik: — Słyszałam, że według ciebie Olsztyn muzyką stoi?
Sławek: — Zdecydowanie tak! Olsztyn to wyjątkowe miasto, które zapisało się na muzycznych kartach historii. Wyjątkowi, zdolni artyści od wielu lat promują Olsztyn jako przyjazny sztuce. Są Ci, którzy w dalszym ciągu tworzą w Olsztynie, są też Ci, którzy w Olsztynie zakładali swoje grupy. Wspomnę chociażby: Basia Raduszkiewicz, Marta Andrzejczyk, Julia Marcell, Czerwony Tulipan, Czyści Jak Łza, Harlem, Vader, Afromental, Big Day, Enej i wielu, wielu by jeszcze wymieniać. Świetne imprezy np. w ramach Olsztyńskiego Lata Artystycznego, Ogólnopolskie Spotkania Zamkowe "Śpiewajmy Poezję" no i doszedł Olsztyn Green Festival. Do tego nasze kluby muzyczne nie próżnują.
Z Martą Andrzejczyk i Łukaszem Łyczkowskim

Przygodnik:— Czyli warto u nas promować się muzycznie?
Sławek: — Oczywiście, że warto. Nie wyobrażam sobie robić koncert bez uprzedniej promocji muzyka czy też zespołu. Od tego zależeć może frekwencja na koncercie, popularność itd. Po to są media i m.in takie osoby jak ja, aby pomagać artystom w ich promocji.

Przygodnik: — A które z najbliższych koncertów poleciłbyś naszym czytelnikom?
Sławek: — Najbliższe dwa miesiące będą bogate w koncerty. Nie potrafię zrozumieć osób, które pod wydarzeniami, informacjami artystycznymi wypisują, że w Olsztynie nic się nie dzieje. Totalna bzdura ... wystarczy chcieć zajrzeć do Internetu, przeczytać prasę i każdy znajdzie coś dla siebie. Ja zaś z kilkudziesięciu wydarzeń polecam koncerty" Coma - 14.11, T.Love - 23.11, Damir Halilić (chorwacki wirtuoz gitary) - 19.11, pożegnalny koncert Budki Suflera - 11.12 oraz koncert charytatywny dla dzieciaków z Szymonowa - 11.12 a zagrają Ejtobangla, Traffic Junky, Roswell, Łukasz Jędrys oraz 7 listopada nomakeup w Galerii Sowa. Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz